FASE 5
: Avaluació comunicativa i lingüística final DATA: maig - juny HORES: 10
hores
|
Objectius: Realitzar una avaluació comunicativa
i lingüística final, després de dur a terme el pla d’actuació directe amb els
alumnes.
Destinataris: d’alumnes amb dificultats en
l’adquisició del llenguatge.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.Valoració
comunicativa i lingüística dels
alumnes. Avaluarem els aspectes de comunicació, parla i de llenguatge,
treballats durant el pla d’intervenció, a partir de diferents activitats. Així mateix,
observarem aspectes com la memòria, l’atenció, la participació, la
concentració.... imprescindibles per a l’aprenentatge.
Activitats:
-
Amb la narració d’un conte treballat podrem observar la parla i el llenguatge
dels diferents alumnes. La capacitat d’atenció i concentració i la memòria.
-
Amb la situació de joc simbòlic ens centrarem amb les habilitats
comunicatives que tenen i la participació de cada alumne.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.Proves d’avaluació lingüística: transcripció de l’explicació
d’un conte treballat per part dels
nens/es
2.Observació directa en una situació planificada de joc
simbòlic.
3. Entrevista amb la família i recollida d’informació
del context familiar.
4. Coordinació amb l’entorn escolar i l’EAP per obtenir
informació d’aquest context d’aprenentatge.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
Per tal
d’avaluar la comunicació, el llenguatge i la parla dels alumnes partirem de l’avaluació inicial que vam fer (transcripció
inicial del conte, observació directa inicial, informació recollida dels informes dels
serveis específics (CDIAP, CSMIJ...), informació recollida del context
familiar i del context escolar / EAP...) i a partir de la qual vaig construir
el pla d’intervenció amb uns objectius i continguts clars de treball.
Ens
servirem de tota la informació i les observacions recollides al llarg de les
sessions d’intervenció, que ens serviran per veure l’evolució que hi ha
hagut.
Finalment,
farem una avaluació comunicativa i lingüística tornant a recollir una mostra actual
del llenguatge espontani dels alumnes, fent observació directa en diferents
situacions de comunicació i recollint informació, tant del context escolar com
familiar.
A part
de valorar la possible millora produïda en els aspectes més comunicatius, de
parla i llenguatge d’aquests alumnes, tindrem en compte també aspectes com l’atenció,
la participació, la concentració en les tasques proposades, la memòria de
treball ...aspectes essencials per a l’aprenentatge.
|
divendres, 24 de maig del 2013
FASE 5 DEL PROJECTE
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada