L’avaluació psicopedagògica
L’avaluació
psicopedagògica dels alumnes amb necessitats educatives especials és una de les
tasques bàsiques que ha de fer el/la psicopedagog/ga. Penso que aquest procés
d’avaluació ens ha d’aportar informació sobre els diferents elements que
intervenen en el procés d’ensenyament – aprenentatge (com aprèn l’alumne) amb
la finalitat de detectar quines són les necessitats educatives que presenta i
donar-hi sortida introduint els ajuts pedagògics necessaris.
És important que
aquesta avaluació, entesa de manera constructiva i inclusiva, tingui en compte l’alumne però també els
diferents contextos d’aprenentatge on l’alumne actua com a aprenent (l’escola,
la família, ...). Serà important per al/la psicopedagog/ga tenir en compte l’alumne
però també analitzar el context d’aprenentatge d’aquest alumne perquè s’adeqüi
i s’organitzi correctament i es doti
dels recursos necessaris per tal que es pugui donar una resposta satisfactòria
a les necessitats que presenten els alumnes.
Quins aspectes pot aportar el WISC -IV al treball psicopedagògic?
El WISC-IV és una prova de valoració psicopedagògica que ens pot servir
per definir els punts forts i febles dels nens i nenes. Amb el WISC–IV podem
valorar les capacitats cognitives dels subjectes tot i que penso que
l’interessant, més que la puntuació que s’obté i que representa la capacitat
intel·lectual de cada nen/a, és poder obtenir informació de les diferents àrees
i saber quines són les àrees on el nen/a presenta més aptituds o menys.
D’aquesta manera podem planificar una intervenció encaminada a afavorir les
àrees on mostra més aptituds (que poden funcionar de manera estratègica per
compensar altres àrees més febles) i treballar aquelles àrees on presenta més
dificultats. De cara a l’escola els resultats del WISC-IV ens poden ajudar a
prendre decisions conjuntament que afavoreixin el disseny de les activitats
d’ensenyament – aprenentatge i es millori així el procés d’aprenentatge dels
nens i nenes amb necessitats educatives. Els diferents resultats del WISC-IV
ens serviran per poder dissenyar una resposta educativa adequada a les
necessitats de cada alumne i proposar els suports i recursos, tant materials
com personals, que pot requerir l’alumne/a en el seu procés d’aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada